Brian Wood Scenárista a malíř, který začínal s grafickými návrhy k počítačovým hrám pro Rockstar Games. Pracoval kupříkladu na hrách Grand Theft Auto, Max Payne či Manhunt. Jeho první komiks vznikl pro nakladatelství Image, jmenoval se Channel Zero a obsahoval všechna témata typická pro Woodovu pozdější tvorbu – antiutopii, společenskou kritiku i charakterovou drobnokresbu. Možná i díky tomu si ho všiml Warren Ellis (Transmetropolitan, Fell: Kruté město) a přetáhl ho do Marvelu, aby svůj cit pro charaktery použil na sérii Generation X. Dlouho to sice nevydržel, šéfové Marvelu se rozhodli „X-vesmír“ osekat na naprosté minimum, ale to už si Brian Wood udělal jméno, takže opustil Marvel a spolu s Becky Cloonanovou rozjel svou první velkou úspěšnou řadu, sérii Demo.
I když se Demo točí kolem lidí s nadpřirozenými schopnostmi, není to ani superhrdinský ani akční komiks… je to civilní příběh soustředící se hlavně na lidské osudy – tlumenější verze Vycházejících hvězd. Za Demo získal Wood dvě ceny Willa Eisnera.
Následovala už čistě psychologická série Local, sledující hrdinku (skrz uzavřené jednosešitové příběhy), jak se protlouká Amerikou, potkává různé typy lidí, packá si život a vyvíjí se. Dál Wood stvořil sci-fi akční satiru Supermarket a komiksovou knihu Tourist, o turistovi, který nese v batohu víc než jen spacák a náhradní ponožky. Taky pro Vertigo rozjel vikinskou ságu s prvky fantasy Northlanders.
Brian Wood se pohybuje na hraně nezávislého komiksu. Jeho civilní a inteligentní vyprávění, často podehrávající akční události, bylo plně využité u série DMZ, která se rychle stala jeho největším dílem.
| | Knihy od autora | |